המיתון המאיים לכרסם בהכנסותיהן של מסעדות , ברים ובתי קפה מצריך היערכות וחשיבה מחודשת בכל תחומי הפעילות של העסק.
בפן השיווקי חייבים להיות ממוקדים ויצירתיים על מנת להמשיך ולהביא תנופה בביקושים לבית העסק.
מטרת המאמר אינה להציג בפניכם שיטות חדשניות לשיווק או עקרונות לגיבוש אסטרטגיה שיווקית , אלא בפשטות להביא מספר טיפים מנסיוננו בכל הקשור לשיווק ומכירות המסעדה בעת משבר.
הבדילו בין שיווק למכירות
פעילות השיווק מוגדרת כפעילות ניהולית ואנושית .
השיווק הוא תהליך שנועד להשיג את רווחת הלקוח בתנאי רווחיות לעסק.
מעבר לפעילות המכירה הישירה במסעדה קיימים סוגי פעילות הבאים לידי ביטוי דרך פרסום, יחסי ציבור וקידום מכירות,אשר באופן עקיף מקדמים את הרכישה על ידי הלקוחות.
בית עסק מגדיר לעצמו תקציב שיווק ומהם הערוצים השיווקיים אותם בחר במסגרת התקציב(פרסום , יחסי ציבור , תדמית וכו.)
מכירות הינן שלב "המשא ומתן" בין איש השרות במסעדה (מלצר , ברמן) כדי לשכנע את הלקוח לצרוך את המוצר.
עודדו שיווק פנימי
האם בדקתם פעם כמה לקוחות פוטנציאליים יכולים להביא העובדים שלכם? מדובר כאן במאגר לקוחות נכבד מאד.
עודדו את הצוות להזרים פרטים אודות חברים , קרובי משפחה שיוכלו להפוך ללקוחות המסעדה , תגמלו עובד שאכן גרם למכרים שלו להגיע למסעדה או הקנו הטבה מיוחדת ללקוח שהגיע באמצעות עובד שלכם.
השתמשו ברשתות חברתיות באינטרנט
העתיד הוא באינטרנט וברור לחלוטין כי שוק המסעדות התמקצע בפרסום באינטרנט. פרסום אינטרנטי קנוי ואתר ב rest הם אלמנטריים , אך חוץ מהם נצלו את ה FACE BOOK ואת הרשתות החברתיות על מנת להופיע בהן , לייצר חדשות ומאמרים ולהגדיל בעקביות את כמות החברים של בית העסק . זה כלי זול מאד (ניתן לאמר כי עלותו אפסית ) ושימוש עקבי בו מביא תוצאות.
שימרו על מחיר הבסיס
לפני שאתם מעניקים הנחה גורפת , מתמחרים מנה חדשה במחיר נמוך או יוצאים בעסקית על כל מה שזז חישבו פעמיים.
אני טוען שלרוב כדאי להוסיף ערך מאשר לגעת במחיר. הרבו לצ`פר במנות אחרונות , בקפה או בצ`ייסר על חשבון הבית.
ההטבה אותה נתתם ניתנת למדידה , אתם יודעים בדיוק כמה עלתה לכם והכי חשוב היא אינה פוגעת במחיר הממוצע לסועד.
ריתמו ספקים למאמץ
זה הזמן לתעל כח קנייה לא רק על מנת לשפר מחירים או תנאי אשראי. הגדלת המכירות היא אינטרס משותף של בעל העסק ושל החברות המספקות לו מוצרי מזון ומשקאות.
בקשו מהספקים יותר פעולות ומבצעי קידום מכירות מול צוות השרות, דירשו מחברות היין והאלכוהול לצ`פר איש צוות מצטיין (סיור ביקב או תשורה בדמות בקבוק איכותי יעשו את שלהם) העלות כאן היא במונחים זניחים לחברות אך התרומה שלהם לעידוד המכירות אדירה.