בשנתיים האחרונות אנו עדים לעלייה ברמתם המקצועית של מסעדות, ברים , בתי קפה ועסקי מזון נוספים.
עלייה זו באה לידי ביטוי לא רק במוצר הסופי המוגש לצרכן , אלא להתייחסות התרבותית כולה בכל הנוגע לתפיסות , רמת מיצוב וניהול דיאלוג נכון עם הצרכן.
עולם המסעדנות הינו עולם קורץ מפתה אשר הזוהר והמסתורין בו רבים. עולם המושך אליו יזמים ומשקיעים רבים הרוצים להגשים חלום.
בסדרת המאמרים הבאים , אנסה לשתף אתכם מנסיוני בליווי תהליכי מיתוג מסעדות ובניית קונספט מנצח.
חברות המיתוג יודעות עדנה רבה עם עליית קרנן של מסעדות ארצנו.
חברות אלו מתמחות בהובלת תהליך שבסופו הן יוצרות מותג חזק עם סיכויי הצלחה טובים להתמודד בשוק תחרותי וקשה כל כך.
יחד עם זאת חשוב להזכיר כי רוב החברות הללו נבנו על בסיס נסיון והתמחות בעיצוב חזותי , הוסיפו לעצמן אנשי מקצוע בעלי ידע והתמצאות בעולם המסעדנות והלייף סטייל ובכך הפכו למתווי דרך ליזמים אשר חפצו להקים מסעדה.
בתהליך הקמתה של מסעדה חשוב מאד לפעול לפי שלבי עבודה נכונים , המתחילים לטעמי מבדיקת ציפיותיו של היזם או המסעדן לגבי העסק המוקם.
בשלב זה , אני מנסה למקד ככל האפשר את מקים המסעדה כדי ליצור אצלו תובנות ברורות ובהירות בדרך הארוכה לבניית המותג.
לעיתים תהליך זה נעשה באמצעות שאלות ישירות שלא לאמר נוקבות. חשוב ליצור פתיחות מלאה ולגבש שפה הנמנעת מ"סיסמאות" ומציבה את הלקוח שלי עם הרגליים על הקרקע .
כשמתקבלת תמונה מגובשת , הדרך סלולה לבניית חזון העסק המוקם ,הנותן תשובה במסמך אסטרטגי מובנה: "מה אנחנו רוצים להיות?". בסיום גיבוש חזון העסק המוקם ניתן לבנות רשימה של נושאים הקושרים בין התנהלות העסק לבין הצרכים של קהלי היעד ונקראים ערכי המותג .
המסר שלי אליכם הוא שללא תהליך זה, אין כמעט ערך לפן החזותי והיצירתי.
לצערי , אני נתקל פעמים רבות במצבים בהם תהליך העבודה הוא הפוך ולקוחות מגיעים אליי עם סקיצות של סמלים , לוגואים והדמיות .
מרהיבות ומושכות עין ככל שיהיו הן במידה מסוימת מוליכות שולל ויוצרות טישטוש בדבר זהות העסק המוקם. לכן חשוב לבנות נכון את ערכי המותג ורק אחר כך לתת להם "אישיות" בצורת שפה חזותית.