menu

צאטבוט AI לאתרי WordPress

לקוחות – אוהבים או אויבים?

אנו, הנמצאים בקשר ישיר עם לקוחות – האם יש מישהו מאיתנו שאינו אומר לעצמו, לפחות פעם ביום, את אחד מהמשפטים הבאים: "איזה לקוח קשה..." "מה הוא רוצה ממני, הלקוח הזה?" האם באמת הלקוחות כל כך נוראיים??? האם זה מצב שיימשך לנצח, בו הלקוחות כל הזמן רק דורשים ודורשים, ואנחנו, נותני השירות, מנסים לרצות אותם?

face 2012-12-31 00:00:00


 

לקוחות-אוהבים או אויבים?
 
אנו, הנמצאים בקשר ישיר עם לקוחות , האם יש מישהו מאיתנו שאינו אומר לעצמו, לפחות פעם ביום, את אחד מהמשפטים הבאים:
"איזה לקוח קשה..."
"מה הוא רוצה ממני, הלקוח הזה?"
"הלקוחות האלה רק דורשים כל היום!"
אלו רק חלק מהמשפטים השגורים בפיהם של אנשי שירות, אנשי מכירות, או כל אדם הבא במגע עם לקוחות באופן ישיר (כלומר משוחח איתם טלפונית או פרונטאלית).
 
האם באמת הלקוחות כל כך נוראיים??? האם זה מצב שיימשך לנצח, בו הלקוחות כל הזמן רק דורשים ודורשים, ואנחנו, נותני השירות, מנסים לרצות אותם?
התשובה שלי היא-בהחלט כן...
 
אם לא הצלחתי להרגיז אתכם עד כה, אוסיף שהמצב בו לקוחות מציבים דרישות, ואנו מנסים בכל כוחנו לרצות אותם, רק ילך ויגדל, ועוד נזדקק להמון ידע מקצועי ולתודעת שירות גבוהה על מנת לענות לדרישותיהם.
 
מה הסיבה לכך? התשובה פשוטה מאד: ללקוח יש המון אלטרנטיבות. המון! הלקוח שותף, למעשה, לסוג של הסכם. בהסכם זה הוא ממלא את החלק של מקבל השירות, ובתמורה לכך הוא משלם במיטב כספו. כן, במיטב כספו. הוא מוכן להשקיע את כספו דווקא אצלכם מכיוון שעשיתם עליו את הרושם הנכון, והוא נותן בכם אמון שהמוצר שתמכרו לו יהיה הטוב ביותר עבורו.
 
הלקוח נתן בכם את אמונו, הוא שילם לכם את התמורה שביקשתם עבור המוצר/השירות שלכם, וכעת -מגיע חלקכם בעסקה, החלק שלכם כנותני שירות. ומיהו נותן השירות? זהו מי שאמור לתת את התמורה הטובה ביותר עבור כספו של הלקוח. והרי זוהי הסיבה שהוא בחר בכם מלכתחילה, זוכרים?
 
אם כן, אם לקוח עמד בחלקו בהסכם ושילם את מלוא התשלום, האם הוא נחשב לקשה או לדורשני כאשר הוא מבקש את התמורה שהובטחה לו?
לדעתי -לא!
 
לקוחות הם בני אדם. כולנו חובשים את הכובע הזה בצורה זו או אחרת בסיטואציות שונות במהלך חיינו. היום אני מוכר לך מקרר, מחר אגיע לקנות ממך בגד לאירוע חגיגי...
הכובע הזה מתחלף. פעם אנו לקוחות - מקבלי שירות, ופעם אנו נותני שירות. כמו שאתם הייתם מעוניינים לקבל את התמורה הטובה ביותר האפשרית עבור כספכם, כך דאגו לתת אותה ללקוח הנמצא כעת מולכם.
 
ברגע שתסתכלו על הלקוח בעיניים מבינות יותר וסלחניות יותר, תראו שהמכירה או מתן השירות נעשים הרבה יותר נעימים, וגם תוצאות המשא ומתן תהיינה טובות יותר!
 
אתם מוזמנים לנסות ולראות כיצד אפשר באמצעות גישה נכונה לקבל חווית מכירה/שירות שונה לגמרי!
 
ליאור אטיאס
יועץ עסקי שמבין שיווק
 

חזור למאמרים

צאטבוט AI לאתרי WordPress
אולי יעניין אותך משהו מהרשימה:
תומך החלטות

מינוי תומך החלטות לפי תיקון 18 ייפוי כוח מתמשך על ידי עורכי דין המעניקה את כל השירותים הנוטריונים וב...

אופניים במקום הרכב המיותר

חשוב להדגיש כי יש כמה אפשרויות לענות על השאלה האם כדאי לנו לעבור לאופניים במקום הרכב המיותר שחונה וא...

קרטונים כל הסוגים כל המינים - למכירה בסיטונאות

פקאגינג פרודקטס מתמחים בייבוא ייצור ושיווק קרטונים בסיטונאות, אנו מייבאים קרטונים, מייצרים קרטונים ו...

ייעוץ אדריכלי למושבים וקיבוצים

אורתם הוא משרד אדריכלים המוביל בתחום ייעוץ אדריכלי למושבים וקיבוצים. המשרד ממוקם בליבו של הדרום המתפ...

בגדי עבודה - הדרך לשיפור העסק שלכם

בגדי עבודה בעלי תפקיד חשוב לתדמית העסק, שיפור חווית הלקוח ושמירה על בטיחותם של עובדיכם.

חומרי בניין נפוצים - אלומיניום

אלומיניום הוא מתכת קלה ועמידה מאד, המהווה חלק בלתי נפרד מתהליכי ייצור ובנייה ומהווה אחד מחומרי הבניי...

תרגום משפטי - כפל משמעות מילים בתרגום משפטי

תרגום משפטי נועד לאפשר קשרי מסחר בין חברות ממדינות שונות.

בידוד אקוסטי

לציבור הישראלי הכרות רבת שנים ומרובת גוונים עם בידוד: להגנה ולאשלית הגנה, בתרבות, ולשימושים מעשיים כ...




מאמרים אחרונים more




כרטיסי עסק חדשים more




קטגוריות פופולאריות more




עודכנו לאחרונה more




המלצות אחרונות more




עסקים מפרסמים מודעות דרושים בפרוסייטס more




עוד בפרוסייטס more