menu

אופניים במקום הרכב המיותר

חשוב להדגיש כי יש כמה אפשרויות לענות על השאלה האם כדאי לנו לעבור לאופניים במקום הרכב המיותר שחונה ואנחנו לא מזיזים אותו כי יש לנו בעיות חנייה, או שאנחנו לא משתמשים בו מספיק ופשוט לא חידשנו לו את הרישוי. או שיש לנו רכב נוסף שבו אנחנו משתמשים כשממש צריך.

לחץ לפרטי כותב המאמר

מתאריך 2019-12-04 00:00:00


האם במטרופוליטן תל אביב מומלץ לרכב על אופניים במקום הרכב המיותר?

מה לעשות עם הרכב הישן אחרי שעוברים לאופניים?

למה כדאי לעבור לרכב על אופניים במקום הרכב המיותר? לאחר ככל שיקולי הבעד והנגד, מגיעים לשורה התחתונה. למתגוררים במרכזי הערים הגדולות לא כדאית החזקת רכב. ניתן לחסוך אלפי שקלים במעבר לאופניים ומכירת רכב מיותר למי שקונה רכבים לנסיעה ו/או פירוק לפי מצב הרכב

אופניים במקום הרכב המיותראנו לא נתייחס במאמר זה לנקודה חשובה שהתשובה עליה מובנת מאליה והיא שאלת התרומה לבריאות ומצבו הפיזי של מי אשר מוותר על רכב ועובר לרכיבה על אופניים ובעיקר רכיבה על אופניים ללא מנוע חשמלי.

אל שאלת הכדאיות ניתן להתייחס בשני ממדים חשובים. המימד הכלכלי, והמימד הבטיחות. כאשר המימד הבטיחותי מתייחס למשמעויות של מעבר מרכב להתניידות בדו גלגלי, אופניים או קורקינט (מכניים או חשמליים).

הפן הכלכלי מביא בחשבון את המשמעויות המלאות של חיסכון מיידי הנובע מאי שימוש וכן חיסכון עתידי של הוצאות המתלוות להחזקת רכב. נדגיש כי גם בהנחה שעל רכישת הרכב לא הוצאנו כסף והרכב שלנו, עדיין ניתן להצביע על נימוקים כבדי משקל אשר מצדיקים מעבר מרכב לאופניים על פי הפן הכלכלי. ובעיקר אם אתם מתגוררים באחת הערים אשר לוקחות חלק בתוכנית נעים בסופ"ש.

השיקולים הכלכליים בשאלת החזקת רכב או מעבר לרכיבה על אופניים

אם בשאלת הבטיחות לרוכבים על אופניים יש היבטים לכאן ולכאן הרי מהבחינה הכלכלית כל הבדיקות, מחקרים וסקירות מצביעים על כך כי מבחינה כלכלית, לא כדאית החזקת רכב למתגוררים במרכזי הערים. מצב זה נכון במיוחד למי שמתגורר בשכירות שאינה כוללת חנייה פרטית.

בעיות החנייה וצפיפות התנועה בחיי היומיום מצדיקים מציאת פתרון חלופי להחזקת הרכב. גם במקרים של צעירים אשר נוהרים ומנסים להתגורר כמה שיותר קרוב למרכזי הבילוי והתרבות אשר מקבלים במתנה רכב משומש מההורים שעלותו היא אפס. הרי שאחזקתו היומיומית לעיתים כרוכה בזמן ארוך של חיפוש חנייה לחלופין הימנעות מהזזת הרכב על מנת שלא לאבד מקום חנייה.

אופניים במקום הרכב המיותראנו יכולים להצביע על כך כי במקרים רבים צעירים, בעלי רכבים ישנים, משאירים אותם חונים ברחוב לימים ארוכים ללא תנועה ועוברים להשתמש באופניים. גם בערי הלווין של תל אביב המצב דומה. המתגוררים ברמת גן, פתח תקווה, וערים נוספות בגיש דן גם הם סובלים הן מבעיות חנייה והן מפקקים. המעבר לאופניים, ויתור על הרכב הישן ובחירה בתחבורה ציבורית לטווחים ארוכים נדחית לעיתים רק על מנת להשאיר רכב לשבת.

תחילת הפעילת של "נעים בסופ"ש" תאפשר גם למי אשר מגורר בערי הלווין לוותר על הרכב ולחסוך לעצמו באופן משמעותי את ההוצאות הנלוות.

גם במקרים אלה רבים מהרכבים אינם רכבים חדשים. לעיתים אף רכבים ישנים מאוד אשר הופכים למיותרים ואפילו מתעורר קושי להיפטר מהם. אם קיבלתם החלטה לעבור לאופניים ולהפנות את מירב המשאבים הכלכליים לשם כך מומלץ ליצור קשר עם חברה אשר קונה רכבים לנסיעה. חברות אלה יפנו את הרכב במהירות מכל מקום בו הוא חונה ואתם זוכים לתמורה הוגנת במזומן. תמורה שניתן להפנותה לצרכים אחרים.

השיקולים הבטיחותיים בשאלת המעבר מרכב ישן לאופניים

חשוב לזכור כי כיום לפחות לתושבי תל אביב, וכן גם לתושבים בערים הסובבות אותה, ישנם שבילי נסיעה באופניים. בערים רבות קיימת האפשרות של השכרת אופניים ציבוריות ועדיין נשאלת השאלה לגבי בטיחות המשתמשים באופניים גם בשבילי האופניים וגם בכביש. כאשר מדובר על אופניים חשמליות.

ניתן להצביע בבירור על כך, כי אותם נהגים זהירים, אשר נוהגים ברכב על פי הכללים, חוקי הנהיגה ובהתאם לתנאי הכביש כאשר הם נוהגים ברכב ינהגו באופן דומה כאשר הם מתניידים באמצעות אופניים או קורקינט.

באופן זה ניתן להצביע על כך כי רבים מבעלי רישיון הנהיגה המתגוררים במרכז העיר תל אביב למשל אינם מחזיקים רכב בבעלותם ובוחרים לעבור לאופניים במקום הרכב המיותר.

גם מי שבתחילה החזיקו ברכב (בעיקר צעירים) וחששו להשתמש באופניים. לאחר זמן מה של צבירת חוויות שליליות הכרוכות בבעלות על רכב מגיעים לכלל החלטה שהרכב מיותר. כאשר מדובר ברכב ישן, משומש או כזה שאינו מורשה לעלות על הכביש פונים לחברה שקונה רכבים לנסיעה והיא מפנה את הרכב ולעיתים התמורה מאפשרת רכישת אופניים חלופיות אפילו.

אכן נהיגה פראית באופניים, חוסר שמירה על כללי זהירות, וכו` יכולים לחשוף את רוכב האופניים לאירועים מסכני חיים לצד צבירת דוחות על נהיגה ללא קסדה למשל או רכיבה בדרך שאינה מיועדת לרכיבת אופניים. אולם יש להניח כי נהגים אשר כרוכבי אופניים מבצעים עבירות תנועה ובטיחות סביר להניח שהיו צוברים גם עבירות תועה ברכה רגיל.

לסיכום הפן הבטיחותי ניתן להצביע על קיומן של הסכנות האורבות בעיקר למי שאינו נוהג כהלכה.

גרר בן הינה חברה ותיקה לשירותי גרירה העוסקת ברכישת רכבים בכל מצב. 

חזור למאמרים

שירות בניית קישורים

פרסום בניית מיניסייט
אולי יעניין אותך משהו מהרשימה:
categoryלהשכרה
categoryכללי
categoryשירותים
categoryחנויות
categoryייצור
categoryמטפלים
categoryלגיל השלישי
categoryחוגים
categoryאטרקציות
categoryנדל"ן
categoryיועצים
categoryגמילה
westהכל

מאמרים נוספים בקטגוריה

תומך החלטות

מינוי תומך החלטות לפי תיקון 18 ייפוי כוח מתמשך על ידי עורכי דין המעניקה את כל השירותים הנוטריונים וב...

מה זה ברזנט

ממה ברזנט עשוי? יתרונות, שימושים ועוד...

תיקון ארונות מטבח

תיקון ארונות מטבח בנגריית אהרון כהן המתמחה בתיקון מטבחים, מספק לכם תיקון מוקפד באיכות ודיוק ללא פשרו...

אופניים במקום הרכב המיותר

חשוב להדגיש כי יש כמה אפשרויות לענות על השאלה האם כדאי לנו לעבור לאופניים במקום הרכב המיותר שחונה וא...

כמה עולה מטבח אצל נגר

כמה עולה מטבח אצל נגר פרטי, שאלה שכל מי שמתכוון לרכוש מטבח, חייב לשאול את עצמו. אז לפני שאתם סוגרים ...

ייעוץ אדריכלי למושבים וקיבוצים

אורתם הוא משרד אדריכלים המוביל בתחום ייעוץ אדריכלי למושבים וקיבוצים. המשרד ממוקם בליבו של הדרום המתפ...




מאמרים אחרונים more




כרטיסי עסק חדשים more




עודכנו לאחרונה more




המלצות אחרונות more




עסקים מפרסמים מודעות דרושים בפרוסייטס more




קטגוריות פופולאריות more




עוד בפרוסייטס more