על שערים חשמליים בכניסה למפעלים,
שערים חשמליים מותקנים בכניסות לחניונים, שערים חשמליים מותקנים בכניסות למפעלים
אך שערים חשמליים ניתן גם לראות בכניסות לקיבוצים, מושבים, ישובים ובסיסים צבאיים
הכול על שערים חשמליים קונזולים קלים וכבדים בכתבה הבאה.
לחץ לפרטי כותב המאמרמתאריך 2011-10-22 00:00:00
שערים חשמליים בכניסות לישובים, בכניסות למושבים ובכניסות לבסיסים צבאים מתפלגים לשלושה סוגים עיקריים, קיימים שערים קונזולים קלים, אלו שערים חשמליים המחוברים לשני מכלולי גלגלים קדמיים ואחוריים, גלגלים אלו נעים בתוך קורה קונזולית עליה מחוברת כנף השער ומאזנות את הקורה קונזולית שני גלגלים מובילים המותקנים בחלקו העליון של השער.
סוג נוסף הוא שער קונזולי כבד, זהו שער קונזולי עליו מרותכות שתי מסילות המשמשות לתנועתה החלקה של הכנף, מאזן את השער גשר עליו מחוברים ארבעת הגלגלים, שני גלגלים עליונים ושני גלגלים תחתוניים.
ישנו שער חשמלי קונזולי נגד התפרצות, זהו שער קונזולי מסיבי העשוי קורות פלדה בגדלים ועוביים מתאימים לבלום פריצת משאיות פנימה. שערים חשמליים קונזולים לישובים, אם השער מותקן מסיבות ביטחוניות, אז קיימת דרישה כי השער יעמוד בתקן פיקוד העורף אך ככלל מומלץ וטוב יעשה כול ישוב אשר בוחר להתקין לעצמו שער חשמלי קונזולי, לדאוג שיותאם לתקן פיקוד העורף.
אחד הכללים החשובים בסוג שער שכזה הוא למנוע אפשרות כניסה כאשר השער סגור, זאת אומרת שאפילו לא יהיה ניתן לעבור בזחילה מתחת לשער ולחדור פנימה ליישוב .בשער הקונזולי על כל סוגיו יתרונות רבים. יתרון ראשון הוא שאינו מצריך את חיתוך הכביש ויציקת מסילה על הכביש.
יתרון נוסף שניתן להתקין את השער קונזולי גם ובעיקר במקומות שאינם מפולסים וזאת בשונה משערים נגררים על מסילה.שערים נגררים על מסילה חייבים לנוע במישור מפולס. חשוב לדעת כי גם שערים קונזולים חייבים לעמוד בכול כללי הבטיחות ובכלל זה יש להתקין להם את כול ספי הבטיחות לפני ואחרי השער, במישור סרק וגם במישור הדרך והכול כדי למנוע מצב של הילכדותו של אדם.
מגע עם ספי הבטיחות מצריך עצירתו המיידית של השער והפיכת כיוון תנועת השער ועצירתו המיידית לאשר השתחררות מהילכדות. כל מתקין מנוע לשערים חשמליים חייב להכיר את כל תקני הבטיחות בשערים חשמליים ולפעול בהתאם. אדם המתקין שער חשמלי תוך התעלמות מתקני הבטיחות לשערים חשמליים, צפוי להיחקר תחת אזהרה וגם צפוי לרישום פלילי. יש לזכור כי נגרמו תאונות במעבר אדם מאחורי שער חשמלי שאינו מגודר.
חזור למאמרים