menu

צאטבוט AI לאתרי WordPress

האם העסקה באמת סגורה

רבים מכם העוסקים במכירה, כבעלי עסק או כאנשי מכירות, מכירים את התחושה שבה אתם מגישים הצעת מחיר, הלקוח אומר לכם שהכל בסדר, ואתם יוצאים מן הפגישה עם תחושה לא טובה מי יודע מה. מדוע?

face 2012-12-31 00:00:00


רבים מכם העוסקים במכירה, כבעלי עסק או כאנשי מכירות, מכירים את התחושה שבה אתם מגישים הצעת מחיר, הלקוח אומר לכם שהכל בסדר, ואתם יוצאים מן הפגישה עם תחושה לא טובה מי יודע מה. מדוע? בגלל שלא סגרתם את העסקה.   להלן סיפור מכירות קצר מן האינטרנט. איש מכירות בשם גון מדווח למנהל המכירות שלו על פגישת המכירה שהיתה לו עם לקוח גדול:  וזהו הדיווח המסכם את התרשמותו:
   - הם באמת אהבו את המצגת.
  - הם באמת אהבו אותנו.
  - הם בטוחים, אלא אם הספק הקבוע שלכם מגיע עם הצעה בלתי צפויה, הרי שהעסקה בידינו. 
  - אלו שהיו בפגישה אמרו שימליצו ללכת איתנו.
  - אם אנחנו מראים להם חוזה למשך 15 חודשים במקום 18 חודשים, זה מאד יקל עליהם את
    ההחלטה.
   - הם עדין צריכים לבדוק גורם אחד או שניים, אבל הם אינם חושבים שתהיה בעיה.
  - אני אמור ליצור קשר בשבוע הבא, לשמוע מהם מה קורה ולקבל הסכם חתום.
  - היקף העסקה עומד על מיליון דולר.
  - העסקה אמורה להתחיל ב1 באוגוסט 2010.
  - הם לא נותנים מקדמה  - החוזה לא חתום
  - אנחנו אמורים לדבר בשבוע הבא.
  - מקבל ההחלטות העיקרי, הפוסק, לא היה נוכח בפגישה

אני לא יודע מה איתכם, אבל לי זה נשמע קצת רעוע. הרי מי שיודע למכור יודע גם לקנות. מצב כזה שבו המוכר כבר בטוח בעצמו הוא מצב מצוין עבור הקונה כשמדובר במשא ומתן. המוכר כבר רואה את הכסף, את היוקרה, את כל הטוב שמגיע מן העסקה. אם תודיע לו שאין עסקה, איך הוא יגיב? האם הוא לא יגיב ברצון עז לסגור בכל מחיר... ובשיפור התנאים?     

שימו לב למספר הנחיות למוכר

  1. דע בדיוק מדוע רוצים לקנות את המוצר שלי. הסיבה צריכה להיות אישית, תלויה בקונה.
  2. דע בדיוק מהן התועלות הספציפיות ללקוח. כחברה &ndash בצד ההגיוני, וגם כאנשים קונים &ndash בצד הרגשי שלהם.
  3. זהה את מקבלי ההחלטות האמיתיים. תזהרו: במקרים רבים יאמרו לכם ש" דבר איתי זה בסדר" ורק לאחר מכן מסתבר לכם שאותו מישהו אינו המחליטן.
  4. תמיד תנסה לפגוש את מקבל ההחלטות לבד, באופן אישי לפני הישיבה. בעיקר ליצירת כימיה אישית כמו גם להבין אותו, להכיר אותו.
  5. ודא שאתה עומד בתנאי הבקשה של הלקוח (המוצר, תקציב, לוח זמנים וכד`)
  6. תבין את סגנון הקניה של הקונים.
  7. אם המכירה חשובה, תרגל את המצגת ואת שיחת המכירה מראש עם חבר לעבודה. הוא כבר יתקיל אותך בשאלות שיועלו על ידי הלקוח. תגיע מוכן.
  8. זהה מכשולים אפשריים ונסה להתגבר עליהם עוד לפני המצגת.
  9. שאל את עצמך "מה יכול לפגוע בעסקה עצמה"?
  10. קבל מחוייבות של הקונה לקבל החלטה בסוף המצגת. (עדיף לא מאשר אולי...)
  11. אני מוביל את המצגת ואת שיחת המכירה.

דני קרני יועץ שיווק
למען הכפלת הכנסתכם 
www.marketingclub.co.il

חזור למאמרים

צאטבוט AI לאתרי WordPress
אולי יעניין אותך משהו מהרשימה:
מה זה ברזנט

ממה ברזנט עשוי? יתרונות, שימושים ועוד...

תיקון ארונות מטבח

תיקון ארונות מטבח בנגריית אהרון כהן המתמחה בתיקון מטבחים, מספק לכם תיקון מוקפד באיכות ודיוק ללא פשרו...

כמה עולה מטבח אצל נגר

כמה עולה מטבח אצל נגר פרטי, שאלה שכל מי שמתכוון לרכוש מטבח, חייב לשאול את עצמו. אז לפני שאתם סוגרים ...

קרטונים כל הסוגים כל המינים - למכירה בסיטונאות

פקאגינג פרודקטס מתמחים בייבוא ייצור ושיווק קרטונים בסיטונאות, אנו מייבאים קרטונים, מייצרים קרטונים ו...

בגדי עבודה - הדרך לשיפור העסק שלכם

בגדי עבודה בעלי תפקיד חשוב לתדמית העסק, שיפור חווית הלקוח ושמירה על בטיחותם של עובדיכם.

טיפול עור הפנים כבר מגיל צעיר חשובה  בהחלט!

לוקחים את האוטו שלכם לטיפול כל כמה קילומטרים? ואת השיניים שלכם לרופא השיניים? ברור, לא? יש דברי...

שירותי תרגום - מגוון רחב של תחומי שירותי תרגום מקצועיים

שירותי תרגום נחלקים למספר קבוצות. שירותי תרגום ניתנים ע"י חברת תרגום או ע"י מתרגמים פרטיים.

תרגום משפטי - כפל משמעות מילים בתרגום משפטי

תרגום משפטי נועד לאפשר קשרי מסחר בין חברות ממדינות שונות.




מאמרים אחרונים more




כרטיסי עסק חדשים more




קטגוריות פופולאריות more




עודכנו לאחרונה more




המלצות אחרונות more




עסקים מפרסמים מודעות דרושים בפרוסייטס more




עוד בפרוסייטס more